SERVICEAVBROTT TISDAG 13.5. KL 16-17.30

Registrera dig Logga in
  • Framsida
  • Produkter
  • Varuleverantör
  • Produkter
  • Mjölkprodukter, ägg
  • Kött, köttprodukter
  • Fisk, skaldjur
  • Bageriprodukter
  • Frukt, bär, grönsaker
  • Vegetabiliska produkter
  • Färdigmat
  • Dryck
  • Glass
  • Torra livsmedel, konserver
  • Snacks, sötsaker
  • Kök, dukning, hygien
  • Varuleverantör
  • Atria Suomi Oy
  • Froneri Finland Oy
  • HKFoods Finland Oy
  • Saarioinen Oy
  • Snellman Pro
  • Valio Oy
  • Visa alla
Information om tjänsten

Vanliga frågor

Funderar du över något? På den här sidan finns de vanligaste frågorna om VALO Tilauspalvelu. Om du inte hittar vad du söker här, kontakta oss gärna!

Beställning och leverans

Hur väljer jag leveransdag?

Svar:

Du har två kalendrar till förfogande och du kan välja leveransdag i båda. En kalender finns i sidopanelen på förstasidan och den andra öppnas i det övre vänstra hörnet. Efter att du har valt leveransdag kan du fritt bläddra bland produkterna och lägga dem i varukorgen för den valda dagen. Produkterna som du lägger till visas i sidopanelen under Inköp.

Hur beställer jag produkter?

Svar:

Det finns två sätt att beställa. A) Du kan gå direkt till beställningsraderna i det övre högra hörnet, välja en leveransdag och lägga till valfria produkter på beställningsraderna. B) Du kan välja en leveransdag i kalendern, fritt bläddra bland produkter och lägga dem i varukorgen. I båda fallen går du först till kassan och därefter för att godkänna beställningen. Beställningen är giltig först efter att den har godkänts.

Hur kan jag ta bort produkter från min beställning?

Svar:

Efter att du har lagt till produkter i varukorgen och godkänt dem, kan du ta bort dem genom att gå till beställningsraden och klicka på skräpkorgen intill raden. Därefter måste du bekräfta raden som du har tagit bort genom att gå till kassan och klicka på ”godkänn”.

Om jag redan har godkänt min beställning men jag vill ändra den och godkänner den därefter igen, får jag då dubbla produkter?

Svar:

Du kan lägga till rader i beställningen, ta bort rader och ändra tidigare rader. När du klickar på ”godkänn” godkänner du de ändringar som du har gjort i beställningen. Om du godkänner beställningen igen fördubblas den inte, utan du godkänner endast de ändrade/tillsatta/borttagna beställningsraderna.

Vad betyder färgkoderna i kalendern? 

Svar:

Orange punkt = öppna beställningar, grön punkt = godkända beställningar, svart punkt = stängda beställningar (visas endast hos de som betalar med kort), lila fyrkant = vald dag, rosa fyrkant = leveransdag, randig fyrkant = extra leveransdag.

Hur läser jag kalendern på sidopanelen?

Svar:

När du väljer en leveransdag i kalendern börjar vyn i den nedre kanten att visa dagar från och med den valda dagen. I vyn visas samtidigt dagar med godkända/öppna/stängda beställningar samt extra leveransdagar och helgdagar.

Varför kan jag inte bläddra bakåt i kalendern?

Svar:

Du kan titta på tidigare beställningar under Beställningshistorik eller Följesedlar.

Ibland visas ett datum på produktkortet. Vad betyder det?

Svar:

Det är möjligt att beställa produkten till den dag som visas på produktkortet.

Varför ser jag inte mina standardbeställningar och beställningsunderlag i mobilen?

Svar:

Mobila enheter har inte dessa funktioner. Standardbeställningar och beställningsunderlag visas i en webbläsare.