Registrera dig Logga in
  • Framsida
  • Produkter
  • Varuleverantör
  • Produkter
  • Mjölkprodukter, ägg
  • Kött, köttprodukter
  • Fisk, skaldjur
  • Bageriprodukter
  • Frukt, bär, grönsaker
  • Vegetabiliska produkter
  • Färdigmat
  • Dryck
  • Glass
  • Torra livsmedel, konserver
  • Snacks, sötsaker
  • Kök, dukning, hygien
  • Varuleverantör
  • Atria Suomi Oy
  • Froneri Finland Oy
  • HKFoods Finland Oy
  • Saarioinen Oy
  • Snellman Pro
  • Valio Oy
  • Visa alla
Information om tjänsten

Valios leveransvillkor

VALIOS LEVERANSVILLKOR

Valios logistiktjänst levererar produkter som beställs via VALO Tilauspalvelu™ fraktfritt utan expeditionsavgift till avtalskunder. Om kunden inte har ett avtal med en varuleverantör i VALO Tilauspalvelu debiterar Valios logistiktjänst en expeditionsavgift på 12 € per leverans.

Vid fel ersätter Valio kunden högst för den felaktiga produktens inköpspris. Valio är inte skyldig att ersätta kunden för indirekta skador, som utebliven vinst, minskad omsättning och andra motsvarande skador.

För en beställning som görs efter den överenskomna tidpunkten debiteras en efterbeställningsavgift på 9 € (moms 0 %).

Ändringar som föranleds av helgdagar och avvikande dagar meddelas separat.

Förfallna fakturor

För en betalningspåminnelse debiterar vi en indrivningsavgift på 10 € (inkl. moms). Dröjsmålsräntan är 11 %.

Anmärkningar på leverans

Anmärkningar på en leverans ska göras senast följande vardag efter leveransen. Försenade anmärkningar eller anmärkningar utan kundnummer och följesedelnummer ersätts inte. Användare av VALO Tilauspalvelu kan reklamera leveranser elektroniskt i VALO Tilauspalvelu. Anmärkningar kan även göras via telefon till Valios kundtjänst (010381 2678), via e-post till asiakaspalaute@valio.fi eller elektroniskt på kontaktblanketten i Valios branschservice på www.valio.fi/ammattilaiset/palaute.

Fel i beställningshanteringen som begås av kunden ersätts inte. Fel som kunden begår kan gälla både mängder och produkter. Vi gottgör inte för produkter vars kvalitet har försämrats på grund av kundretur, skada eller någon annan orsak som är oberoende av tillverkaren. För fel som upptäckts inom ramen för försäljningstiden gottgör vi från fall till fall.

Transportenheter

Mjölklådor, rullpallar och vagnar från Valio ska endast användas för Valios produkter. Tomma mjölklådor, rullpallar och vagnar ska returneras till oss så att vi kan säkerställa en störningsfri distribution.

Flytande mjölkprodukter

Förpackningarna är försedda med en stämpel med förpackningsdatum och bäst före-datum. Försäljningstiden för mjölk under helgdagar meddelas separat.

Lossningsvillkor

Valio tar emot produkter avsedda för lossning på följande villkor:

  • gäller flytande produkter som Valio har förpackat
  • gäller fel som kunderna har förorsakat
  • ett returmeddelade ska alltid bifogas den produkt som ska lossas
  • endast hela förpackningar mottas för lossning
  • stora lossningspartier ska alltid avtalas med Valio

Prissättning av tjänsten

  • grundavgift 21 € (moms 0 %) (debiteras för alla lossningspartier/kund)
  • tilläggsavgift 0,08 €/l (moms 0 %) (debiteras för partier på över 200 l)